Judit útja során rájött: a gyulladáscsökkentő krém választás nem magányos sport. Egy idő után minden beszélgetés, családi ebéd, baráti találkozó “fájdalom-sztorikkal” kezdődött. “Neked melyik krém vált be? Te mit kentél a térdedre?” – hangzott el, szinte minden alkalommal.
Barátnői és kollégái is sorra adták a tippeket:
-
“Én csak a natúr gyógynövényes balzsamokra esküszöm, az anyukám is mindig azt használta!”
-
“Nálam a vény nélkül kapható gél működött legjobban, főleg sport után.”
-
“Én egyszer rendeltem valami külföldi csodaszert az internetről, de csak a pénzem bánta…”
Az online vélemények böngészése is hamar a mindennapok része lett: Judit megtanulta, hogy a “5 csillagos” értékelések mögött gyakran marketing húzódik, de néha tényleg értékes tanácsokra lehet bukkanni.
A legfontosabb azonban az lett számára:
Az, hogy valakinek egy krém “csodát tett”, nem jelenti azt, hogy nála is ugyanaz fog működni.
Judit végül megtanulta kiszűrni az igazán hasznos tapasztalatokat:
-
Azokat a véleményeket vette komolyan, ahol pontosan leírták, milyen panaszra, milyen gyakran és mennyi ideig használták a krémet.
-
Mindig megnézte az összetevőlistát, és ha bármilyen allergiagyanús anyag szerepelt benne, inkább kihagyta.
-
Sosem felejtette el: ha egy termékről csak szuperlatívuszokat írnak, ott érdemes egy picit gyanakodni.
A végén kiderült:
A legjobb tanácsot mindig az adja, aki hasonló helyzetben volt – de még akkor is, mindenkinek saját magának kell kikísérleteznie, mi válik be igazán.